Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 23:47:28 MET

Saiko Kila napisał(a):

> No problemy sprzętowe z przenoszeniem też bywają (ciężko odczytać
> dyskietkę amigową pod PC na przykład, bywają problemy z działaniem sieci
> pod Amigą itp.), ale tak to zgoda.

Nawet nie tyle ciężko, co jest to niemożliwe... O ile Amiga połyka bez
problemu dyskietkę z PC, to w drugą stronę już nie pójdzie. AFAIR jest
to spowodowane nie tyle nawet różnicami w budowie stacji, co kontrolera.
Ludzie już różne patenty wymyślili, najciekawszy to chyba karta ISA z
osobnym kontrolerem FDD w 100% zgodnym z Amigową stacją dyskietek,
przynajmniej gdzieś o tym czytałem. ;)
Jeśli chodzi o sieć, to problemy raczej też są czysto programowe. W
końcu Amigi używają tych samych kart PCMCIA co laptopy PC. No chyba, że
mówimy o niezwykle rzadkim przypadku karty LAN na slocie zorro. ;)

> Pliki wymienione przez Ciebie to się jak najbardziej przenosi. Podałem
> przykład tych których się nie przenosi, a można by było, jak te gry do
> których musiałem pisać konwertery. :)

A co to ma do rzeczy? To też wyłącznie programowy problem. Tak samo DOOM
Legacy nie chce czytać save'ów oryginalnego Dooma, przez co musiałem
kiedyś przechodzić od początku. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/