Re: Zrozumienie znaczenia parametrów procesora PIV

Autor: Palmer <USkolupUN_TO_at_o2.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 22:46:44 MET

Użytkownik "Sander" <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> napisał w wiadomości
news:duo1b4.2hc.9@Hobby.od.20.lat...

> No widzisz :)

> Tak, działałby na pewno, bo dla Twojej wersji CPU
> mimimalne napięcie to 1.338V - 1.419V.

> Dokładnie.
> Jak kiedyś robiłem testy, to na 2.5_5_3_3 miałem trasfer 5338 MB/s,
> a jak zmniejszyłem timingi drastycznie do 3_6_4_4 to miałem
> trasfer 5288 MB/s, jak widzisz różnica jest malutka, bo zaledwie 0.09% !

> Jeżeli chodzi Ci o sprawdzenie stabilnośći,
> to polecam Prime95 z włączonym testem Torture.
> W przypadku P4 z HT należy jednocześnie odpalić 2 x Prime 95.
>
> Utwórz sobie plik np. "Prime95.bat"
> [...]

... bo 7 h testu nie dało w moim przypadku tego, co 40-sekundowe odpalanko
Windoła, a jesli to akuratnie się powiodło to już 3 minutki z Primem
pokazywały prawdę. Nasuwa się prosty wniosek - weryfikację stabilności
najkorzystniej zacząć w środowisku Windowsro od zapuszczenia Prime'a.

A jeszcze jedna obserwacja do skomentowania. Dlaczego temperatura procesora
jest wyraźnie większa podczas przebywania w BIOSie, albo w DOS-ie (pusty ekran
po załadowaniu podstawowych komend z dyskietki stratowej Win98), a kiedy
załaduje się WinXP spada o kilka stopni. Czy to oznacza, że w tych warunkach
procesor nie jest jednak "na biegu jałowym"?