Re: komputer do obróbki video

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 22:01:07 MET

Piobart <piobartWYTNIJTO@poczta.onet.pl> w wiadomości
<news:7eec.00000186.441062b6@newsgate.onet.pl> napisał/a:

> Według mnie do obróbki video trzeba szukać jak najlepszego sprzętu od intela i
> nie zawracać sobie głowy AMD.

Nic nowego.
Wprawdzie nie śledzę newsów na bieżąco, ale już w dość starych testach na
tomshardware czy w innym w miarę rzeczowym serwisie intele okazały się
szybsze w obróbce wideo niż amd.
ZTCP cpu, które przytoczyłeś, załapują się na okres, w jakim te testy były
robione, więc tym bardziej wszystko się zgadza. Jest też w mądry sposób
wytłumaczone w tych testach (lub próbowano wytłumaczyć), skąd się to bierze
- techniczne aspekty sprzętowe, a nie stricto _programistyczna_ instrukcja
"if"...

W takich testach okazuje się zazwyczaj też, w jakich zastosowaniach który
procesor jest szybszy. W tych, które czytałem, od dłuższego czasu się raczej
nic nie zmienia: raz intel, raz amd - zależy, do czego...

> Ale to wszystko to tak na marginesie powiedziałem:)

Dobrze, że dodałeś, że to na marginesie, bo ja nie o tym pisałem :)
Chodziło mi o to, że jest tu na grupie dobra wieszczka imieniem "Pandy",
która mniej zorientowanym amatorom, jakich rzesze przewijają się przez
grupę, usiłuje w powyższym poście zrobić wodę z mózgu. A że wieszczka ta
wykazuje się inteligencją, trudno posądzić ją o pomyłkę czy przypadek - a to
wskazuje dalej na celową, zgrabnie wplecioną w prawdziwe informacje
_demagogię_ (co najmniej poziomu niejakiego Urbana, gdy ów był rzecznikiem
rządu ;p), a to wskazuje dalej, że to nie jest dobra wieszczka, tylko zła
wiedźma. :p

--
Pozdrawiam,
  Gargamel