komputer do obróbki video

Autor: Yoop <yoop-cut-it-_at_wp.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 07:42:53 MET

Witam,

Po raz kolejny stoje przed zadaniem poskładania kompa i w związku z tym
chciałem prosić o radę. Komputer ma służyc do profesjonalnej obróbki video.

Pytania:

1. Jakie i ile procesorów(1 czy 2) i jaka plyta do tego?
2. Jaki(e) dysk(i): SCSII czy wystarczy WD Raptor, albo inny zwykley
SATA II? (zapewne co najmniej dwa w macierzy)
3. RAM to podejrzewam ze w mysl zasady, im wiecej tym lepiej. Zakladam
wstepnie ze bedzie 4GB. Jakis szczegolny typ bylby zalecany?

Grafika do tego to pewnie bedzie jakis matrox albo Geforce.
Karte video juz jakas wstepnie wytypowano, ale nie wiem jeszcze jaka,
jesli mozecie polecic cos dobrego to tez chetnie poczytam

Przewidywana cena zestawu to ok 10k pln.

Bede wdzieczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam
Yoop