Re: komputer do obróbki video

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 15:30:23 MET

"Yoop" <yoop-cut-it-@wp.pl> wrote in message
news:dup9tr$ies$1@213-238-101-249.adsl.inetia.pl...

> Mają byc obrabiane filmiki. Zwykle długość tych filmów jest w zakresie
> kilkunastu sekund do kilku(nastu) minut. Zarówno na podstawie gotowego
> materiału z kamery (najczesciej cyfrowej ale nie zawsze) jak i w oparciu o
> wyrenderowane animacje (wiec jakiś program do animacji 3d tez tam będzie
> chodził).

Pracuje z niekompresowanym materialem video - mysle ze spokojnie mozesz
odrzucic superszybkie raptory a scsi to juz wogole - wystarcza porzadne
dyski SATA z 16MB cache o odpowiedniej pojemnosci - sprawa sporna jest
robienie programowego RAID0... - obawiam sie ze ograniczeniem w obrobce
video nie bedzie podsystem pamieci masowej ale moc procesora - bez klopotu
mozna znalezc wtyczki do avisyntha zarzynajace p43GHz i dajace porywajace
0.04fps... co do wielksoci RAM, pamietaj ze windows klasyczny i klasyczne
aplikacje maja klopot z obsluga pamieci powyzej 4GB - pomimo roznych
magicznych switchy (3GB i PAE w kernelu) dalej bedzie klopot
IMO 4GB to maks o ile nie mamy dostepu do aplikacji x64 i systemu w wersji
64 bity (stad jeszcze wazne czy bedzie to Linux czy Windows)

Niekompresowane video 720x576 a wiec klasyczny material PAL to ok 21MB/s
(4:2:0) a maksymalnie 27MB na sekunde (4:2:2) - podola temu nawet pojedynczy
dysk SATA - wazne by byl dedykowany tylko do tego - nagrywanie i skladowanie
duzych plikow... (ale lepiej miec dwa i postawic tego stripe'a)
Myslalbym raczej o mocnym procesorze, plycie z dobrym chipsetem...
Wszystko wskazuje na to ze w tej chwili dwurdzeniowy Intel P4 z jak
najwiekszym cache na pokladzie, AMD sa szybkie ale... znacznie drozsze poza
tym Intel szykuje juz nowy procesor ktory bedzie naprawde bardzo, bardzo
szybki... duzo oprogramowania bedzie dzialalo wolniej na AMD (taki maly
"feature" kompilatora Intela ktory powoduje ze jak wykryty zostaje procesor
nie Intel (w domysle AMD) to wylaczona zostaje optymalizacja instrukcjie SSE
i wyzszych...)
Zwrocilbym uwage na jak najlepsza karte graficzna - pojawiaja sie wtyczki do
obrobki video korzystajace z programowalnosci GPU - sa znacznie szybsze niz
ten sam algorytm wykonywany na CPU, stad wazne jest by karta miaal jak
najwiecej RAM (256MB to minimum zalecane jest 512), nie miala wykastrowanej
magistrali (128 bitow to minimum w praktyce 256 bitow), dodatkowo musi byc
na PCIE - w gre wlascwie wchodza ukaldy rodziny NV7XX0 no i najnowsze ATi z
rodziny X1600 - 1900...
IMHO rozgladalbym sie za plyta na i975, CPU to minimum P4 z rodziny D9x0 -
co najmniej 920 a w praktyce 940 a moze nawet 950... - tylko te ceny... do
tego tak szybki RAM jaki sie uda zdobyc... - jest sznasa ze udaloby sie
podgonic FSB w tym 920... wiec...
10kzl to realna kwota i jak mysle powinno udac Ci sie w niej zmiescic