Re: Układ do testowania zasilacza komputerowego

Autor: Friend <nospam_at_friend.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 08:53:36 MET

> No i problem właśnie w tych obciążeniach - co tu dać i na jakie linie
> (3.3V, 5V, 12V) by zasymulować komputer? Prąd maksymalny zasilaczy na
> poszczególnych liniach jest 20-30A więc do ok. 200W by się wydzielało.
> Co tam wrzucić by nie wyszło drogo i można to było jakoś stopniować
> (tj. badać zasilacz na coraz większym obciążeniu) ?

sam zrobiłem cos takiego IMHO najtaniej z drutu oporowego dostępnego w
sklepie elektrycznym za chyba 6zł.
pociąłem go na krotkie odcinki tak zeby z kazdego dostać 2A przy kazdym
napięciu 3.3 5 i 12V

Wstępnie wyglądało to tak:
http://img82.imageshack.us/img82/2266/dscf00089lr.jpg

pozniej rozbudowałem o dodatkowe zarówki samochodowe 21W 12V zeby
zwiększyć moc, przetestowałem zasilacze HPC360-202 Fortron MDN350W i
inne.
Taka spiralka dawała fajne ciepło w domku:)