Re: komputer do obróbki video

Autor: KaNo <fluor_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 21:25:00 MET

Yoop <yoop-cut-it-@wp.pl> napisał(a):

> Witam,
>
> Po raz kolejny stoje przed zadaniem poskładania kompa i w związku z tym
> chciałem prosić o radę. Komputer ma służyc do profesjonalnej obróbki video.
>
> Pytania:
>
> 1. Jakie i ile procesorów(1 czy 2) i jaka plyta do tego?
> 2. Jaki(e) dysk(i): SCSII czy wystarczy WD Raptor, albo inny zwykley
> SATA II? (zapewne co najmniej dwa w macierzy)
> 3. RAM to podejrzewam ze w mysl zasady, im wiecej tym lepiej. Zakladam
> wstepnie ze bedzie 4GB. Jakis szczegolny typ bylby zalecany?
>
> Grafika do tego to pewnie bedzie jakis matrox albo Geforce.
> [...]
Wlasnie koncze skladanie nowego zestawu do podobnych zadan i mam za soba
wstepne testy. Moge spokojnie zarekomendowac pare rzeczy:
Pentium D 940 - ma rezerwe na podkrecenie
Pamiec DDR2-800 - (np. Corsair XMS2 TwinX) chodzi na tym samym FSB co
procesor gdzies do 225MHz
Plyta Asusa P5WD2-E Premium lub P5WD2-WS - do wczoraj byl problem z drugim
kontrolerem RAID Marwell (ICH7R chodzi bez zarzutu). Dzisiaj jest juz nowy
beta BIOS i wszystko zaczelo dzialac.
Na obu kontrolerach mozna poustawiac cala mase dyskow w macierzach RAID, bo
jeden i drugi obsluguje SATA II z NCQ (w sumie jest miejsce na 4
dyski/CD/DVD ATA i 8 SATA).
Karta graficzna ATI X1900-XT - lub dwie w opcji Crossfire. Oobie plyty Asusa
sa do tego przystosowane, obsluguja tez SLI - czyli spokojnie mozna wybrac
rowniez nVidie. Na koniec dobra obudowa + stabilny zasilacz minimum 550 W,
do Crossfire powyzej 600.
Pozdrowienia