Re: wybór-monitory LCD 17 i 19?

Autor: Czajson <rookie_at_rookie.cy>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 21:16:05 MET

Użytkownik "Jacek_FH" <satan@hell.net.pl> napisał w wiadomości
news:1qx3x701zj083$.dlg@motyla.noga...

> A czemu tak dokładniej ?
> W porównaniu do CRT jakość powinna chyba mieć mniejsze znaczenie?
> I odświeżanie i rozdzielczości maksymalne ma to przecież takie samo ;)
> Zakładam tez że mówimy o takich z DVI (bo można takie 19" i za 1100)

Wszystko co napisałeś świadczy o tym, że nie masz bardzo do czynienia z LCD
(dobrymi LCD) albo pracujesz na kiepskim sprzęcie i wydaje Ci się, że LCD to
wypas.
Krótko ujmując - LCD 17" do 1100pln i 19" do 1400pln to najniższa półka
cenowa. Co za tym idzie posiadają matryce TN z kiepskimi kątami nadającymi
się jedynie do pracy biurowej, żałosny poziom czerni i kiepskie nasycenie
barw. Złącze DVi nic nie daje jeśli matryca sama w sobie jest przeciętna.
Teraz druga strona medalu - monitor 17" za 1400pln w tym przypadku Samsung
173P+ ma matrycę PVA z pełnymi kątami widzenia, bardzo dobrą czernią, bardzo
dobrym nasyceniem barw. O takim LCD można powiedzieć, że jest następcą CRT,
bo takie gówno za 1100pln to świeci gorzej niż mój stary CRT Samsung 997MB.
No i jescze jeden fakt - 17" LCD ma obszar widzialny zbliżony do 19" CRT,
więc nie widzę sensu zakupu 19" LCD za 1400pln

pozdrawiam