Re: Papier w druakrce ig³owej

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 14:56:50 MET

mj <mj@nomail.com> w wiadomo¶ci <news:dumfma$7j0$1@atlantis.news.tpi.pl>
napisa³/a:

> Mam nietypowe pytanie odno¶nie formatu papieru w drukarce ig³owej. Otó¿ mam
> ustawiony format na stanardowy A4 i w momencie wydruku wiekszej ilo¶ci
> kartek to po pewnym czasie pierwsza linia tekstu zaczyna naje¿d¿aæ na
> granicê rozdarcia kartek.

Je¶li format jest na pewno A4, to mo¿e byæ tak, ¿e drukarki ig³owe zaczynaj±
drukowaæ z pewnym marginesem górnym strony (bo nie potrafi± inaczej), a
program drukuj±cy nie bierze poprawki na to, ¿e drukarka "doda³a" w ten
sposób górny margines na pierwszej stronie, lub bierze za ma³± poprawkê, i
po paru stronach to przesuniêcie zachodzi na miejsce rozdarcia kartek.

Obawiam siê, ¿e bêdziesz musia³ kombinowaæ w programie drukuj±cym z
dobraniem wielko¶ci papieru (ew. ustawiæ nawet tê wielko¶æ rêcznie, i
niekoniecznie na rzeczywist± tylko na tak±, na jakiej bêdzie dzieliæ wydruk
na strony poprawnie) i marginesami górnym i dolnym - to ostatnie dotyczy
tylko pierwszej strony wydruku w przypadku drukowania na papierze ci±g³ym.

ps.: Kiedy¶ robi³em np. tak, ¿e ustawia³em w drukarce pojedyncz±/pierwsz±
stronê z minimalnym górnym marginesem, z jakim mo¿na by³o za³adowaæ kartkê
do drukarki, w programie drukuj±cym ustawia³em górny margines na 0 i d³ugo¶æ
strony zmniejsza³em o ok. 2,5cm - wielko¶æ dobrana eksperymentalnie, ale
sprawdza³a siê w ró¿nych programach - podzia³ na strony w podgl±dzie wydruku
zgadza³ siê z osi±gniêtym efektem koñcowym. Maniana.

--
Pozdrawiam,
  Gargamel