Re: Zrozumienie znaczenia parametrów procesora PIV

Autor: Palmer <USkolupUN_TO_at_o2.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 14:27:45 MET

news:dumjls$ru2$1@polsl.pl...

> Liniowo z częstotliwością (wg. wzoru P = A*fq + B, gdzie
> A to współczynnik proporcjonalności, a B to składowa
> stała związana ze stratami mocy na izolacjach bramek i
> na podłożu układu).

Hmm, to i tak z powodu braku konkretnych wartości nie przeliczę, niemniej thx
za wzorek:-)

> Nie do końca. Pamiętaj, że im wyższa temperatura, tym
> szybciej zachodzi zjawisko samoistnej migracji domieszek.
> Nie zależy to w specjalnym stopniu od technologii produkcji,
> a jest cechą charakterystyczną krzemu. IIRC gdzieś przy
> 100 deg C zjawisko to już gwałtownie przyspiesza. Należy
> zatem walczyć o jak najniższą temperaturę, a nie próbować
> szukać egzemplarzy lepiej znoszące wysokie.

Broni, znaczy fan-ów jeszcze nie składam i ta nierówna walka pt. udany
kompromis cisza-wydajność trwa w zaparte...

> W Pentium D napięcie jest regulowane automatycznie w
> zależności od parametrów pracy i trudno szukać konkretnej
> wartości napięcia nominalnego. Wartość średnia powinna
> być w sposób względnie jasny podana w dokumentacji.
> Ten parametr to IMHO nie to, ale nie zaglądałem do
> dokumentacji.

Mam Northwooda. Oto jego spec.:
http://processorfinder.intel.com/scripts/details.asp?sSpec=SL6Z5&ProcFam=483&PkgType=ALL&SysBusSpd=ALL&CorSpd=ALL
A zatem w zw. z powyższym, jakie napięcie rdzenia powinien wskazywać BIOS MoBo
(ABIT IC7-G, BIOS zaktual.) i dlaczego nie ma dostępnych mniejszych wartości
do samodzielnego ustawienia? Nie wiem czy słusznie, ale nie pokoi mnie taka
sytuacja.

Pozdr.,
Palmer