Re: Drive Power Cycle Count

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 00:59:50 MET

OMSON <omson@o2.pl> wrote:

> A to dlaczego?? Mozesz mi wyjasnic po co Ci takie informacje na
> bierzaco w tray'u? Lubisz sie katowac takimi pomiarami czy jak? :)

            Po to wymyslono SMART - ma ostrzegac o problemach z dyskiem _PRZED_
wystapieniem problemow z HDD skutkujacych utrata danych, a nie po fakcie.
Sprawdzanie SMART z dystrybucji ratunkowej jest IMHO bez sensu - w ten
sposob robi sie dokladniejsze testy narzedziami firmowymi producenta dysku.

> Sciagnalem i jest ok ten programik - ale jak mam sie polapac jaka jest
> np wartosc parametru jak w temacie postu??
> Oto raport:
> -----------------------[Background information]-----------------------
> CR OC EC Device power cycle count 100 0 000000000180h

            Co niektorzy przeliczaja wartosci szesnastkowe na dziesietne w
pamieci, ale jesli tego nie potrafisz to kalkulator w garsc i:
180h = 384dec

> Ja bym powiedzial, ze jest to raczej zaleta jak i wielu
> niskopoziomowych narzedzi dyskowych... co do codziennego uzytkowania
> to nie widze sensu sprawdzania non stop odczytow S.M.A.R.T. - a jesli
> zajdzie taka potrzeba - wystarczy odpalic SMARTUDM spod DOSa :)

            patrz pierwszy akapit - SMART wymyslono po to by uzytkowik zostal
automatycznie powiadomiony o zblizajacych sie problemach, a nie zawracal
sobie glowe by sprawdzac to co jakis czas spoza OSa. Mam to sobie notrowac
w kalendarzu czy co? :>

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl