Re: pojedynczy, dlugi sygnal ze speakera co 3 sekundy

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Tue 07 Mar 2006 - 16:06:48 MET

venioo, napisales:
> z kilku warstw laminatu to sie PCB sklada, a sciezki sa z 2 stron PCB
> umieszczone, inaczej nie spotkalem.

Spotkałeś się, tylko o tym nie wiesz. :) Przyjrzyj się dokładnie pustym
(pozbawionym miedzi) miejscom na PCB - zauważysz, że również wewnątrz biegną
ścieżki. Z tego co wiem zwykle płyty główne do PC mają 4 warstwy, więcej
bywa w konsolach i telefonach komórkowych.

> Naprawia sie to (o ile jest to plyta jakas markowa, bo jak nie to lepiej
> przechodzona kupic dzialajaca), i to w dodatku samemu (sic!) klejem
> przewodzacym.

Jeśli uszkodzona ścieżka jest na zewnętrznej warstwie, to z naprawą nie ma
najmniejszego problemu, a sposobów jest sporo. :) Tyle, że takie uszkodzenia
są rzadkością, pomijając przecięcie ścieżki np. śrubokrętem przy montowaniu
blaszki dociskowej radiatora. Częściej zdarzają się uszkodzenia przelotek
(również bardzo ciężko je znaleźć), powód już podałem - wygięcie płyty,
chwilowe lub stałe (stare płyty potrafią być nieźle wypaczone w okolicach
radiatora).

k,