Re: K8N Neo3 + AMD Sempron64 3000+ zawiesza siÄ?

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Tue 07 Mar 2006 - 11:14:11 MET

MARCIN <m.k3@op.pl> w wiadomości <news:dujan8$fa2$1@opal.futuro.pl>
napisał/a:

> Gargamel napisał(a):

>> Czasami to dosłownie wszystko opada.

Zgrozo - to było mało powiedziane. Można tłumaczyć jak wołu na granicy,
krowie na rowie i prowadzić jak dziecko za rękę, a baba swoje :P

> chodzi mi o to ze nie jest to kwestia pamieci bo wlozylem do komputera
> kostki ddr ktora sa stabilne na innym komputerze, sa to kosci kingstona

TO O _NICZYM_ NIE ŚWIADCZY

> wiec jesli zwisy sa na kosciach kingmaxa i kosciach kingstona (na dwoch
> roznych). wiec chyba nie jest przyczyna kosc pamieci

To może jeszcze raz i powoli: dopóki nie zrobisz min. 12 godzinnych testów,
nie możesz _nic_ powiedzieć na ten temat. Kontroler pamięci jest w cpu, w
pierwszych jądrach był z błędami, następne były poprawione, ale wybredność
co do pamięci pozostała. Marka też nie ma znaczenia (np. u mnie Kingstony na
chipach Infineona w parze to była porażka, samodzielnie każde chodziły
dobrze), decydują testy.

Sprawdź też na stronie producenta pamięci, jakie podaje napięcie dla nich w
swojej specyfikacji, redone prawdopodobnie nieco zawyża napięcie dla RAM, z
drugiej strony, jak już pisałem, moja m-b ustawiając je automatycznie de
facto je zaniżała, co jest nieco gorszym przypadkiem.

Jak masz jeden układ pamięci w komputerze, to stawiam raczej na zasilacz (to
taki standard w przypadku losowych zawieszeń/resetów - pamięć lub zasilacz
:p).

> czyzbym procek 3000+ nie byl "Palermo" i nie byl kompatybilny z ta plyta?

Bardzo wątpliwe.
W tabelce MSI nie ma innych, i wszystkie przeszły testy.

A nie łaska tak w ogóle uruchomić np. "everest home edition" z
http://www.lavalys.com/ i odczytać, co on wyświetla w temacie "płyta
główna"-"procesor"???
Btw., cpu też można przetestować np. programem prime95.

To może napisz wreszcie :p, jaki masz zasilacz do tego (i ile dysków i
napędów typu dvd na dokładkę)...

--
Pozdrawiam,
  Gargamel