Re: komputer na router - płyta z opcją bootu z pendrive (USB)

Autor: Kane <kaneTNIJTO80_at_tlenTOTEZ.pl>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 10:47:43 MET

> Jak pytales o boot z USB i CF to przeczuwalem ze chodzi o monowall ;)
> Tez sie zastanawiam czy nie wziac takiego Compaqa SFF w tym celu - sa duzo
> poreczniejsze i cichsze niz moj obecny IBM 300 PL.

Klient jeszcze nie zdecydowal czy ma to byc napewno m0n0wall - co sobie
wybierze to jego.
m0n0wall za to mam u siebie i sprawdza sie idealnie - tyle ze z cd+fdd.

> Monowall butuje sie bez najmniejszego problemu z adaptera CF i karty
> nawet 16 MB - do tego przeciez byl projektowany. Na stronie domowej
> [oryginalnej a nie polskiej] masz sporo takich przykladowych konfiguracji.

Dzieki za informacje.

> Ile? Compaqa SFF na PII350-450 + 64 MB kupisz za 30-50 zl, dodatkowa
> sieciowka [polecany Intel PRO 100+ na i8859 - mniej sie grzeje i ciagnie
> mniej pradu niz i8858] to ~10 zl. Co jeszcze: CF adapter + 16 MB CF ~30 zl
> + ew. switch. Jak chcesz zaszalec to jescze karta na PRISM 2.5 za ~70 i
> robisz HostAP.

50 (komp)+10(siec)+30(adapter CF)+10(karta CF)+40 (switch) = 140zł
No..pomylilem sie o 10zł ;) [nie uwzgledniono ewentualnych przesylek]
Ale masz racje - za smieszne pieniadze mozna miec bardzo dobry router -
jedyna wada to rozmiar
i ewentualnie szum (zalezy jak chlodzony komputer/zasilacz).

> Zdaje sie ze oparty na monowallu pfsense ma domyslnie obsluge eagle.
> Ale musialbys sprawdzic na stronie domowej + pfsense ma wieksze wymagania
> sprzetowe niz monowall.

I znow dziekuje za informacje ;) Poczytam - moze sie przyda w przyszlosci
dla innych klientow-neostradowiczow.

Greets,

Kane