Re: komputer na router - płyta z opcją bootu z pendrive (USB)

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 00:44:55 MET

Kane <kaneTNIJTO80@tlenTOTEZ.pl> wrote:

> Napisze moze dla potomnosci (archiwum googla ;P ) ze przez taką
> przejsciowke (czy tez boot z pendrive) mozna zrobic bezdyskowy router
> np korzystajac z wysmienitego moim zdaniem softu m0n0wall
> (www.m0n0wall.prv.pl)

            Jak pytales o boot z USB i CF to przeczuwalem ze chodzi o monowall ;)
Tez sie zastanawiam czy nie wziac takiego Compaqa SFF w tym celu - sa duzo
poreczniejsze i cichsze niz moj obecny IBM 300 PL.

> - mam nadzieje ze to sie zbootuje z CF ale skoro
> piszą ze CFka zachowa sie jak zwykly dysk to chyba nie bedzie
> problemow. (z pendrive idzie).

            Monowall butuje sie bez najmniejszego problemu z adaptera CF i karty
nawet 16 MB - do tego przeciez byl projektowany. Na stronie domowej
[oryginalnej a nie polskiej] masz sporo takich przykladowych konfiguracji.

> Koszt takiego routera to okolo 150zł - a moze i mniej zaleznie od uzytych
> komponentow.

            Ile? Compaqa SFF na PII350-450 + 64 MB kupisz za 30-50 zl, dodatkowa
sieciowka [polecany Intel PRO 100+ na i8859 - mniej sie grzeje i ciagnie
mniej pradu niz i8858] to ~10 zl. Co jeszcze: CF adapter + 16 MB CF ~30 zl
+ ew. switch. Jak chcesz zaszalec to jescze karta na PRISM 2.5 za ~70 i
robisz HostAP.

> Minus jest taki ze
> wiekszosc tych małych/prostych dystrybucji routerowych nie obsługuje
> modemów USB - ale można wymienić modem USB na eth (50-80zł Lucent).

            Zdaje sie ze oparty na monowallu pfsense ma domyslnie obsluge eagle.
Ale musialbys sprawdzic na stronie domowej + pfsense ma wieksze wymagania
sprzetowe niz monowall.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl