Re: Zawieszanie przy wyższej FSB [długie]

Autor: Sidi <excalibur2_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 03 Mar 2006 - 20:19:18 MET

Użytkownik "fist4sz3k" <fist4sz3k@daminet.pl> napisał w wiadomości
news:du7p41$o8s$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam

Witam!

> Posiadam konfigurację jak w sigu. Ostatnio mój stacjonarny komputer zaczął
> odmawiać posłuszeństwa. Sprawa wygląda następujaco. Przy ustawionej FSB na
> 133MHz (mnożnik stały 12,5 co daje 1,67GHz), pamięć synchronicznie,
> komputer nie zawsze się uruchamia tzn. po włączeniu nie ma
> charakterystycznego "pip", po którym system zaczyna się uruchamiać.

Te palomino są jakieś dziwne - mam 2100+ i miałem podobne objawy. Przy
133MHz co prawda komp mi sie uruchamiał ale zwisał w ciągu kilku minut. Przy
zmniejszeniu fsb do 100MHz komp chodził bez zarzutu. Wymieniłem płytę
gł.(spuchnięte kondensatory) - nie pomogło. Wymieniłem zasilacz na 400W i
dopiero wtedy się poprawiło choć komp czasem potrafi jeszcze zwisnąć tylko
już nie wiem czy to to samo czy za wysoka temp. (63st). Tak na wszelki
chodzi na fsb 128MHz i teraz nie zwisa. Zauważytłem też, że stabilniejszy
był przy zwiększonym napięciu rdzenia ale za bardzo się grzał więc wolałem
zmniejszyc fsb.

> W tym czasie słychać jak coś "strzela" w obudowie. Jeśli jednak za którymś
> razem system wystartuje..

 U mnie nic nie strzelało.

> Jest na jądrze Palomino i w stresie temperatura max. 55C

U mnie w stresie ma ponad 60st :(

> Co może być przyczyną?

Nie mam pojęcia co jest przyczyną tego dziwnego zachowania - wcześniej przez
prawie 2 lata chodził na 133MHz bez żadnych problemów.

> Pozdrawiam

Również pozdrawiam.