Zawieszanie przy wyższej FSB [długie]

Autor: fist4sz3k <fist4sz3k_at_daminet.pl>
Data: Thu 02 Mar 2006 - 22:46:09 MET

Witam
Posiadam konfigurację jak w sigu. Ostatnio mój stacjonarny komputer zaczął
odmawiać posłuszeństwa. Sprawa wygląda następujaco. Przy ustawionej FSB na
133MHz (mnożnik stały 12,5 co daje 1,67GHz), pamięć synchronicznie, komputer
nie zawsze się uruchamia tzn. po włączeniu nie ma charakterystycznego "pip",
po którym system zaczyna się uruchamiać. W tym czasie słychać jak coś
"strzela" w obudowie. Jeśli jednak za którymś razem system wystartuje
(wcześniej jednak słychać "strzały"), to wystarczy właczyć jakiś mpg i
następuje zawieszenie - zamrożenie ekranu. To samo się dzieje np. przy
uruchomionej rozmowie na Skype. Zmniejszyłem FSB do 100MHz (mnożnik 12,5 co
daje 1,25GHz) i problemu nie ma z niczym. System startuje od razu. Nie ma
problemów ze Skypem. Dodam, że procesor się nie przegrzewa. Jest na jądrze
Palomino i w stresie temperatura max. 55C. Co może być przyczyną? Może ktoś
miał podobny problem i podzieli się spostrzeżeniami:)
Pozdrawiam

--
[ fist4sz3k | Gigabyte 7VAX KT400 , AthlonXP 2000+ , 512MB PC 2700 ]
[ LG Flatron 900P , MSI GF4 Ti4200 8X @ 4400 VTD 128MB DDR 275/550 ]