Re: Linux + g³osniki 2.1

Autor: kesser <kesser_at_gazeta.pl>
Data: Thu 02 Mar 2006 - 09:31:40 MET

> Ale za nieca³e 400 mam intuicyjny i dopracowany system a nie wersje
stadialne;)
Co to znaczy wersje "stadialne" i XP i linux jest ci±gle polepszany i
wymaga uaktualnienia. Oba s± dopracowane i intuicyjne, tylko czêsto
boimy siê nowo¶ci.

> Zobacz sposób instalacji sterowników Ati pod obiema systemami.
> Oczywi¶cie mówie o zastosowaniu domowym czyli do gier, biura itp.

To wynika z tego, ¿e za linuxem stoj± ludzie, a nie pieni±dze. MS tak
siê rozpanoszy³ (lata bycia pod strzechami domów robi± swoje :-)), ¿e
trudno siê dziwiæ firmom, ¿e ich produkty maj± wsparcie tylko do MS. Ale
to siê zmienia np. nvidia :-) .

> A kiedy ostatnio u¿ywa³e¶ XP-ka???
Ze 2 lata temu obecnie tylko u znajomych
> Nie tracê ¿adnego czasu. Avast dzia³aj±cy w tle oraz systemowy
firewall wystarczy. Ani ja ani moi znajomi nie maj± z tym ¿adnych problemów.
No to siê cieszyæ, ja nie zajmuje siê tymi problemami bo pod linuxem
mnie nie dotycz± na razie. Natomiast moi znajomi ¶rednio co 3 miesi±ce
musz± reinstalowaæ system itp. ale to zawsze mo¿na nazwaæ brakiem wiedzy
i umiejêtno¶ci tylko z drugiej strony nie ka¿dy zjadacz chleba musi byæ
w tych tematach dobry. Komputer ma mu s³u¿yæ do innych celów, a nie do
ci±g³ej walki z wirusami itp.

> Te dokonuj± siê automatycznie. "Zwyk³y" u¿ytkownik kompa mo¿e o nich
nawet nie wiedzieæ.
To fakt oba systemy k³ad± nacisk na uaktualnienie przez sieæ tylko linux
by³ chyba pierwszy w tej dziedzinie :-) .

> Poza zastosowaniem tego szkieletowego i nedznie wspieranego systemu
jakim jest Linuks w serwerach, g³ówny powód stosowania W DOMU linuksa
upatrujê w snobi¼mie.
Tu siê nie zgodzê nie jest on szkieletowy, ka¿dy problem spo³eczno¶æ
(du¿a spo³eczno¶æ wiêc nie nazwa³bym tego snobizmem) stara siê rozwi±zaæ
jak najszybciej. Faktem jest, ¿e jest to system dla ludzi którzy
potrzebuj± stabilnego ¶rodowiska do pracy w pierwszej kolejno¶ci, a nie
do zabawy (zupe³nie inna filozofia i korzenie systemu). Nikt nie ka¿e
instalowaæ slackware, gentoo czy budowaæ systemu od podstaw s± wersje
bardzo przyjazne userom.
Ale rozmowy na temat wy¿szo¶ci jednego nad drugim s± bezcelowe ka¿dy ma
to co lubi i w czym mu dobrze.
Pamiêtajmy te¿ o tym ¿e np. Novell inwestuje w systemy linuxowe jako
platformy stabilniejsze i bezpieczniejsze. We¼my Suse czy red-hat itp.
wersje komercyjne które daj± wsparcie techniczne zupe³nie jak windows.