Re: Problem z włączeniem komputera

Autor: Jacek_FH <satan_at_hell.net.pl>
Data: Thu 02 Mar 2006 - 00:11:01 MET

Dnia 2006-03-01, "gina.gina" <gina.gina@NOSPAM.gazeta.pl> pisze:

> Przy obniżonej pojemności, napięcie po zasilaczach impulsowych - zawierające
> dużo zakłoceń nieodfiltrowanych(tzw. harmonicznych) powoduje nieprawidłową
> pracę procesora szczególnie w momentach gdy zasilacz jest mocno obciążany
> - np. w trybie graficznym.

A skąd bierze się różnica pomiędzy tym jak komputer jest używany i
rozruszany, a tym jak jest świeży i wystudzony ?

Czy lekkie zwiększanie pojemności np. zamiana kondensatora 1500uF na 2200uF
jest dobrym rozwiązaniem ? (2200 jest mi też łatwiej załatwić)
Czy mogą być zwykłe kondensatory czy rozglądać się za takimi z niską
rezystancją szeregową jak na allegro:
http://allegro.pl/item89634154_kondensatory_1500_10_8x20_do_plyty_glownej.html
Niestety w wyższej cenie.

> Lutowanie radzę zlecić komuś z odpowiednim narzędziami i dośwadczeniem,
> płyty MB 6-warstwowe jakie typowo sie stosuje nie tolerują fuszerki !

Narzędzia i doświadczenie mam średnie, ale niestety nikogo w pobliżu kto
mógłby pomóc.
Wynajmować nikogo raczej nie będę, zresztą chciałbym się tego nauczyć więc
czy mógłbym prosić o jakieś porady, uwagi ?
Czy lutowanie takiej 6-warstwowej płyty wymaga po prostu większej precyzji
i szybkiego załatwienia sprawy by nie nagrzać elementów czy jest w tym
więcej magii ?

--
Jacek_FH