Re: Temperatury graniczne dla procków (podkręcanie)

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 19:24:10 MET

Dnia Wed, 1 Mar 2006 13:42:58 +0100, Gyc napisał(a):

> Hmm. Mój A64 3000+ Venice przy przeglądaniu netu + jakieś pierdołki typu
> mp3 czy film ma średnio temp. ~50st.
> Gdy odpalę civilizację IV skacze średnio do ~60st. Mam na nim Freezera 64 -
> ~2000rpm. Czy to problem dla niego? Nie mam żadnych dodatkowych wiatraków w
> budzie, a w mieszkaniu dosyć ciepło jest ;-). Procek nic nie kręcony, dziwią
> mnie te 30st niektórych. Jak to jest?
> I pytanie czy coś zmieniać? Od pół roku tak chodzi i problemów nie
> zauważyłem raczej - prawie nie gram, może dlatego...

uruchom kompa, wejdź do biosu i zobacz jaką masz temperaturę CPU. Powinna
być ~2-3 stopnie wyższa od temperatury powietrza. Jeżeli jest inaczej, to
czujnik odzukuje i możesz oszacować o ile stopni czujnik oszukuje. Na
różnych płytach czujniki podają różną temperaturę na tym samym procesorze.

> Pozdrawiam,
> Gyc

pozdr.

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam