Re: laptopy optimus?

Autor: A_Zet <adek124_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 19:29:25 MET

Dnia Wed, 01 Mar 2006 17:00:18 +0100, c_b <vinc@.o2.pl> napisał(a):

>Witam,
>ma ktos jakies przezycia z nimi zwiazane?
>warto nie warto?

Mam mieszane uczucia... Uzytkuje od listopada, od razu trafil do
naprawy gwarancyjnej po tygodniu uzytkowania bo sie wywalal po kilku
minutach pracy (niebieskie ekrany) z powodu wadliwej pamieci. Troche
klopotow z lokalizacja serwisu, wreszcie na ich koszt wyslalem do N.
Sacza, odeslali po tygodniu dzialajacy, tak jak sugerowalem w liscie
dolaczonym do reklamacji, wadliwa byla pamiec. Teraz dziala, ale...

Zglaszalem w liscie rowniez dziwaczne stereo, znaczy dziala tylko
prawy kanal, obojetnie czy z glosniczka (musze przyznac, ze jak na te
wymiary fizyczne, jestem zdumiony dobra jakoscia samego dzwieku) czy
tez ze sluchawek (cos tam slychac w lewej sluchawce). Niczego nie
poprawili, podczas naprawy dzwonilem do serwisanta, odpowiedzial ze to
taka uroda laptopow, wiec przestalem marudzic. Obiecal, ze sprobuje to
nieco poprawic, bo praktycznie lewy kanal w ogole jest nieslyszalny,
ale chyba pozniej zapomnial, bo skutek zaden. Ale moze faktycznie
laptop nie sluzy do sluchania stereo...? :-) Troche nie podoba mi sie
mala lista portow zewnetrznych (tylko 3xUSB i PCMIA), ale jako drugi
komputer, wydaje mi sie, ze powinno starczyc. Tyle, ze jedno USB mam
zajete na stale przez dodatkowa mysz (do touchpada to ja sie chyba juz
nie przyzwyczaje...).

To bylaby cala lista narzekan. Teraz korzysci, niektore subiektywne,
chocby z uwagi na to, ze pisze o typie, ktory kupilem, a przeciez sa
produkowane bardziej rozbudowane.

Celeron serii M, 1,4GHz, dysk 40GB ale RAMu mam 512MB, wiec raczej
w wyzszych stanach srednich. :-) Bo standardem jest wedle moich
obserwacji 256MB. Niemniej wydaje mi sie, ze bardzo sprawnie chodzi,
ale moja opinia zasadza sie raczej na tym, ze dosc szybko przerabiam
sobie na nim avi na dvd, szybki, o wiele szybszy od posiadanego
blaszaka z AMD XP +1700, czyli jakby ta sama szybkosc,
a bootowanie nieporownalnie gorsze, podobnie z zamykaniem systemu.
Po tej wymianie pamieci wentylator wlacza sie z rzadka,
eksploatacyjnie naprawde przyjemny. Ekran poszerzany (WXGA), 15,2",
klawisze sympatycznie reaguja, naprawde bardzo mi sie podoba,
szczegolnie za te cene. Aha, wifi tez jest. Naped dvd pelny, czyli
nagrywa rowniez dvd dwuwarstwowe.

Zaplacilem relatywnie malo, bo wczesniej i pozniej identyczne lub
prawie identyczne, chodzily po >3k, a ja zaplacilem 2,3 ale w Auchanie
korzystajac akurat z promocji. I oczywiscie darmowych rat. :-)

W zasadzie - polecam.

--
Adek