Re: Temperatury graniczne dla procków (podkręcanie)

Autor: Gyc <Gyc_at_poczta[spam>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 13:42:58 MET

Użytkownik "Jolly Roger" <dsbrak@maila.w.pl> napisał w wiadomości
news:1x7dmwx998fol$.1xag5ggq8v43f$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 28 Feb 2006 21:22:44 +0100, Mariusz napisał(a):

> A64 0.09 grzeją się bardzo mało (2.7 GHz na moim chłodzeniu to max 42
> stopnie w stresie), za to nienawidzą wysokich temperatur. Szczególnie
> wysokie napięcie (1.6V+) wraz z wysokimi temperaturami wpędza je szybko do
> grobu (ale to już ryzyko overclockera). Taki athlonik na pewno nie nadaje
> się do pracy w temperaturze wyższej niż 60 stopni. Wersje 130nm wytrzymują
> ponad 70 stopni bez problemu. Zalecane jest, aby A64 0.09 nie przekraczał
> 50 stopni, co można bez problemu osiągnąć na BOXowym coolerku nawet na
> [...]

    Hmm. Mój A64 3000+ Venice przy przeglądaniu netu + jakieś pierdołki typu
mp3 czy film ma średnio temp. ~50st.
Gdy odpalę civilizację IV skacze średnio do ~60st. Mam na nim Freezera 64 -
~2000rpm. Czy to problem dla niego? Nie mam żadnych dodatkowych wiatraków w
budzie, a w mieszkaniu dosyć ciepło jest ;-). Procek nic nie kręcony, dziwią
mnie te 30st niektórych. Jak to jest?
I pytanie czy coś zmieniać? Od pół roku tak chodzi i problemów nie
zauważyłem raczej - prawie nie gram, może dlatego...

Pozdrawiam,
Gyc