Re: Re: Drukarka drukująca przez siec

Autor: Wang <fenek_at_stargard.mm.pl>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 14:30:52 MET

> autor napisal, ze tu nie ma 'przypisanego komputera', tylko jest drukarka
> i notebook.
> a do samego autora, do takich zastosowan uzywany laser bedzie idealny.
> z tym, ze co to za roznica, czy do notebooka trzeba bedzie wetknac kabelek
> sieciowy, czy logiczny drukarki ;) w takim wypadku wygodniejsze wydaje mi
> sie zastosowanie irdy. chyba ze notebook bierze siec z powietrza. :)
> kupujac taka drukarke sproboj sie dowiedziec jaki jest przebieg tego
> egzemplarza. chociaz i to nie daje gwarancji ze drukarka jest
> [...]
-------
W tej dyskusji zapomnieliście o "sieciowości" drukarki.
A więc przynajmniej mające wbudowaną kartę sieciową
lub najlepiej serwer druku.
Lexmark produkuje drukarki laserowe z wbudowaną
kartą sieciową (jest także wyświetlacz LCD z komunikatami)
za 890zł, a nawet taniej (zależy gdzie się kupuje).
Używam takiej w domu. Model z sewerem wydruku kosztuje
już ponad 1400zł.
Do drukowania z dwóch komputerów (zwłaszcza przy takiej
ilości wydruków) nie ma co sobie głowy zawracać drukarkami
sieciowymi. Wystarczy zwykły przełącznik mechaniczny.
Co do portów, to wszytskie (z nowej produkcji) mają USB2,
i ewentualnie dodatkowo Centronics. Zatem dyskusja o portach
bezprzedmiotowa.
pozdrawiam
Janek.