Re: Probelm z wyborem notebooka

Autor: Elyas <kuba.motylewski_at_gmail.com>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 13:20:26 MET

Tomek napisał(a):
> Dzień dobry. Zastanawiam się nad zakupem "Acer Aspire 5024WLMi
> (LX.A4605.069) AMD Turion ML34 1.8GHz/ 1GB DDR/ 100GB HDD/ DVD-RW Dual/
> 15,4" WXGA CrystalBrite/ Radeon X700/ Win XP Home PL" za 4639 zł lub
> "Acer TravelMate 4104WLMi Pentium M 2.0GHz/ Sonoma/ 512 RAM DDR2/ 80GB HDD/
> DVD-RW/ 15.4" WXGA/ Wi-Fi/ Radeon X700/ Win XP Home" za 4413 zł (ceny z
> www.agito.pl). Nie wiem co wybrać. Jaka będzie różnica w wydajności ? Czy
> 128MB Radeona X700 w pierwszym notebooku jest bardzo zauważalne niż 64MB
> drugiego w grach (np. quake 4)? Czy jeżeli za rok będe chciał sprzedać
> [...]

Drugiej maszyny za ta cene w zyciu bym nie wzial, natomiast nie
ukrywam, ze Acer Aspire 5024WLMi duzo bardziej przypadl mi do gustu.
Jest to calkiem niezly sprzet jak za ta cene. Co do sprzedazy to firma
Acer nie produkuje sprzetu doskonalego. Jest to sprzet dla malo i
srednio zamoznych klientow a co za tym idzie dosyc szybko traci na
wartosci. Jak wszystko zreszta w branzy komputerowej. Oczywiscie jest
jeszcze opcja sprowadzenia sprzetu zza granicy, jednak wtedy dobrze by
bylo miec kogos kto przewiezie maszyne przez granice jako swoja wlasna.
Jest wtedy przynajmniej pewnosc, ze kupilo sie maszyne duzo taniej i
zarobi sie sprzedajac ja nawet po roku. A propos gier. Notebooki nie sa
stworzone z zalozenia do grania. Oczywiscie sa serie sprzetowe
przeznaczone specjalnie do tego celu, do pracy biurowej, do szeregu
innych rzeczy (wiem na pewno, ze hp posiada taka oferte, gdyz mam
wlasnie notebooka tej firmy, a kupujac go robilem szczegolowe
rozeznanie ;) ) jednak z doswiadczenia wiem, ze caly ten sprzet jest
troche zbyt delikatny a gracz nie zawsze panuje nad emocjami i wlasna
sila ;) Efektem moze byc np bardzo szybkie wycieranie sie oznaczen
klawiszy. Radzilbym sie zastanowic nad przeznaczeniem i dopiero pod
tym katem dobierac komputer. Ze swojej strony moge dodac, ze do
zastosowan domowych (TV, www, komunikatory,) jak rowniez graficznych,
programistycznych a takze dosyc czesto matematycznych wybralem HP
Paviliona zv6000 i pomimo troszke wiekszych rozmiarow sprzet spisuje
sie znakomicie. Oczywiscie zalozylem z gory, ze nie spedze calego zycia
z notebookiem na plecach ;) .