Re: Uszkodzony dysk SATA ? problem

Autor: <hattab_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 01:05:56 MET

> Babola w NTFS możesz raczej wykluczyć. A w którym megabajcie dysku
> następują problemy? Jesteś absolutnie _pewien_, że masz włączoną i
> działającą obsługę BigLBA? Można to łatwo sprawdzić zakładając jakąś
> małą partycję na samym końcu dysku i podglądając jej zawartość
> hexedytorem.

Problemy są na tej samej partycji (a właściwie dysku logicznym), ostatnim o
wielkości 106 GB (na wcześniejszych dwóch mniejszych - problemów brak). Pliki są
powyżej 700 MB (800-2000 GB). Jeśli chodzi o biglba, to w rejestrze jest wartość
ustawiona na 1 (była już). System jest Win XP Prof, ale bez dołączonego SP2
(instalowany po).
Przeczytałem to co jest podałeś w linku, tam jest info, że powyżej SP1 wartość w
rejestrze jest ignorowana, tylko że instrukcja włączenia dotyczy przygotowania
instalatora WIN XP (?) z adresowaniem, czyli sama zmiana wartości nie wystarcza
 ? Czy wersja XP SP2 ma już włączone adresowanie, czy żadna wersja nie ma
domyślnie tego włączonego ? Trochę namieszałem, ale z wykryciem całego dysku nie
było żadnego problemu, sądziłem że wystarczy do poprawnej pracy (nie mówiąc o
linuxie, bo wystarczy kernel odpowiedni załadować :). Partycje były zakładane po
instalacji SP2 (system jest na partycji primary 10 GB)

Btw: Dzięki za pomoc, śledzę z przerwami grupę od paru lat, i wciąż wytrwale
pomagają te same osoby :)

Pzdr.
TT