Re: Zmiana napędu w notebooku

Autor: Shreek <SPAM_at_SPAM>
Data: Tue 28 Feb 2006 - 10:17:02 MET

Użytkownik "bim_bom" <julekmen@go2.pl> napisał w wiadomości
news:du0r1h$r5g$1@news.onet.pl...

> 1) Czy to jest ryzykowne, czy trzeba mocno uważać, żeby niczego nie
> popsuć?

Ryzykowne z dwóch powodów.
W notebookach wszystko jest skrajnie poupychane i trzeba dobrze przemyśleć
kolejność rozbierania coby nic nie pourywać. Jeśli nigdy go nie rozkręcałeś
to może się nagle okazać, że nie masz zupełnie pomysłu jak wyjąć CD.
Najlepiej jakbyś gdzieś znalazł jakiś obrazkowy schemat demontażu.

Druga sprawa to taka, że napędy DVD i HDD nie zawsze działają tak jak
wszyscy przyzwyczaili się w dużych wersjach PC (podłączasz i działa,
ewentualnie jakieś zworki trzeba przestawić).
Co do DVD - to może się okazać, że potrzebujesz jakiegoś dedykowanego modelu
z dodatkowo ustawionym master/slave (tam nie ma zwor) tak jak ustalił
producent.
W kwestii HDD może się okazać, że notebook nie będzie widzieć niektórych
HDD. Osobną sprawą jest przygotowanie HDD. W niektórych notebookach
wystarczy podłączyć i działa a w niektórych trzeba na dysku zakładać
specjalne partycje z softem obsługującym BIOS (itp). Do tego potrzebne jest
specjalne oprogramowanie (czasem producent udostępnia je na swoich www).

> 2) Czy uda mi się to zmienić, jeśli mam tylko zwykły śrubokręt i krzyżaki
> mały i duży ? Jest potrzebny jakiś inny sprzęt do rozebrania kompa?

Również zależy jak głęboko będziesz musiał go rozebrać.
Napewno przyda się jakaś pęseta do otwierania złączy taśm, no i przygotuj
się na niespodzianki w postaci dziwacznych śrubek, np torx (pół biedy) lub
zupełnie "pokręconych" (trzeba śrubokręta - gwiazdki trójramiennej,
widełek...)

Oczywiście w twoim przypadku (nie rozkręcałem tego notebooka) może się
okazać, że będą potrzebne podstawowe narzędzia i nic więcej.

--
Mirosław P.
GG 1119311