Re: konfiguracja pamieci w ms dos

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Tue 28 Feb 2006 - 00:24:28 MET

"*KW*" <kw@neostrada.pl> napisał:

> 2.Taką konfigurację stosowałem w wielu grach od 1986r.
> (jeszcze na XT).No, prawie, bo DOS 3.1 wielu rzeczy nie miał.

A XT tylko 640 kB i nie było gdzie upychać. Co prawda nie było też
specjalnie czego.

> Oczywiście dostosowywanie wszystkiego
> do danej gry było czystą przyjemnością

Niedocenianą przez rodzinę - ty tylko z tym nosem w ekranie, z psem byś
wyszedł...

> nie zawsze opłaci się walczyć o każdy bajt, gdy
> gra chodzi znośnie.

Ale warto poupychać zawczasu, bo następna gra już może się burzyć.

> 3.Do każdego ustawienia możnaby się przyczepiać.

Powtarzam, miałem równie napuchniętą konfigurację, ale na 386 dało się
poszaleć. Po zakupie płyty pod Pentium przykre zdziwienie - obszar UMB o
połowę mniejszy i trzeba było ciąć. Pytający ma 386 więc pewnie wlezie mu
wszystko - i mysz i smartdrv i w razie potrzeby ramka od EMS pewnie też.

> To ja wtedy zaczynałem na Bursztynowym XT
> a nie większość tych, mnie krytykujących.
> Zresztą: jest o co kopie kruszyć ?

A ja wtedy na Spectrumnie, a tam każdy bajcik na wagę złota. Tam dopiero
trzeba było kruszyć kopie o pamięć ekranu, aby kilkaset bajtów loadera
zmieścić, sniff sniff...

JoteR