Laptop USB 2.0 i zewnetrzny dysk

Autor: Lukasz Krzyzewski <lmk_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 27 Feb 2006 - 21:11:44 MET

Witam

Moze ktos przewlaczyl problem bo mi juz race opadaja.
Do kompa mam podlaczony dysk zewnetrzy przez USB, wedlug pomiarow
USBInfo maksymalne transfery to 130 Mbitow na sekunde, nie jest to
porazajaca predkosc zwlaszcza przy wiekrzych plikach. Troszke mine to
denerwowalo wiec podlaczylem drugi kontroler USB na PCMCIA z chipsetem
NEC-a wedlug pomiarow USBInfo ok 30 Mbitow na sekunde. Straszana
tragedia ewentualnie myszke mozna podlaczyc, dlaczego tak wolno
przeciez teoretyczna przepustowosc magistrali USB 2.0 to 480 Mbitow na
sek. Ten sam dysk na komputerze kumpla chodzi widocznie szybciej mniej
wiecej dwa razy. Probowalem wczesniej podlanczac przez FireWire ale na
Windowsach wiesza sie co piec minut.
Laptop Toshiba A30, sterowniki do USB Windowsowe, w obu przypadkach
USBInfo podaje ze dysk dziala prze USB 2.0

Jakies pomysly?

Pozdrawiam
Lukasz Krzyzewski