IBM 300PL - ma ktoś z nimi doswiadczenie?

Autor: Speedy <speedy_at_2a.pl>
Data: Mon 27 Feb 2006 - 15:06:15 MET

Hej
Pełno tego ostatnio na Allegro, PII można nawet za 20 zł kupić. Pamiętam
jeszcze jak przed laty handlował nimi mój kolega :) no i przez sentyment dla
szkolnych czasów kupilem sobie za 29 zł takiego, IBM 300PL (slot 1) wersja
6862-250, z prockiem PII350, wbudowana grafika S3 Trio a jest też slot AGP.
I cóż, wygląda dobrze, na oko zdrowy, po włączeniu do prądu rusza i... tyle
:(.
Testowałem toto z kilkoma różnymi pamięciami, jakie miałem w szufladzie. Z
niektórymi daje przy starcie taki sygnał: 1-3-4 beepy i wisi, nie
inicjalizując ekranu. Doczytałem się w internecie że to oznacza właśnie
problem z pamięcią. Z innymi uruchamia się na moment i, także bez ekranu, po
ok. 5-10 s wyłącza się. Zapytałem w znajomym sklepie ze "złomem" i pan
powiedziaŁ że te IBM-y nie z wszystkimi pamięciami chodzą; sprzedał mi też
taką "odpowiednią", 64-kę hyundaia z nalepką IBM. Niestety z nią także
sprzęt wyłącza się po 5 s.
Czy ktoś ma więcej doświadczenia z tymi IBM-ami? Co jeszcze można z tym
zrobić (poza oczywiście wystawieniem pod śmietnik :) ostatecznie 29 zł nie
majątek, ale szkoda by jednak była, chcialbym go sobie uruchomić) . Czy
faktycznie muszą być specjalne pamięci i jakie?

--
_________
Pozdr.