Re: k³opot z HDD

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 25 Feb 2006 - 23:20:38 MET

"Piotr" <pepe25@poczta.gazeta.pl> napisa³:

> windows 98 nie wykrywa dysku

A partycjê FAT na potrzeby tej windy daje radê za³o¿yæ? fdisk go widzi?

> windows Xp instaluje siê do momentu pierwszego restartu
> a potem zaczyna instalcjê od nowa.

? Wciskasz anykey?

> Gdy pod³±czy³em ten dysk do PC'ta windows Xp go normalnie widzi mogê
> kopiowaæ dnane na niego i z niego.

A jaki jest na nim system plików?

> Przetestowa³em go programem HDD health ten program wykrywa 353 b³edy
> typu UltraDMA CRC Error Count. Co to s± za b³êdy??

B³êdy transmisji. Na pewno 353 a nie 253? Bo tu zale¿no¶æ jest z lekka
pokrêcona: im wiêksza warto¶æ danego atrybutu, tym lepiej. Wiêc gdyby¶ mia³
253, to by oznacza³o ¿e transmisja jest idealna, bo warto¶ci maksymalne
wynosz± typowo 100, 200 i w³a¶nie 253. Tylko nie pytaj mnie, dlaczego ;-)

> Czy jest jaka¶ nadzieja na postawienie na tym dysku systemu??

IMHO problem nie z dyskiem, tylko (je¶li chodzi o ma³± windê) nie masz na
nim podstawowej partycji FAT i instalator siê poddaje. Co do XP, to nie
rozumiem, jak mo¿e zaczynaæ ponownie instalacjê bez udzia³u u¿ytkownika, ale
mo¿e po restarcie wyci±gnij mu CD?

JoteR