Re: Serwer plików - kilka pytań HW

Autor: wer <arx-net_at_o2.pl>
Data: Sat 25 Feb 2006 - 19:38:17 MET

Użytkownik Radio Erewan napisał:
> Moje wątpliwości, prośby o radę:
> Procesor + Mobo. Nie upieram się przy platformie AMD, choć nie da się
> ukryć, że miłe by było pozostanie w jednym standardzie. Nie mam doświadczeń
> z Intelem z ostatnich 3 lat (kiedy przestałem kupować komponenty oparte o

Zastanow sie nad opteronem na podstawce 939. Plyta Tyan 2866. Ma 4 SATA
na pokladzie i 2 Gbit/s, dodatkowo jeden 10/100. Uwaga, model z
chipsetem graficznym na plycie.

> "standardu" w jakim teraz działam. Na półce nudzi się licencja na Windows
> 2000, więc od biedy zapnę sobie RAID-5 programowo, ale nie da się ukryć, że
> wolał bym sprawdzony sprzętowy sposób.

Porzadna karta to spory wydatek, poza tym musi chodzic na PCI-X, zwykle
PCI bedzie waskim gardlem systemu. Niestety kontrolery RAID na plytach,
to sa emulatory, nie zapewniaja pelnego wsparcia sprzetowego. Musi byc
sterownik dodatkowy dla systemu operacyjnego.

Karta 3Ware Escalade 9500S-8 Kit, dla osmiu urzadzen SATA, to wydatek ok
2800 zl. Ale masz sprzetowy RAID, z hot swap, hot spare.

> Drugie pytanie, to obudowa. Dźwignięcie 5 HDD i praca 24/7 to jednak spore
> wyzwanie. Obudowa może być do szafy 19cali. Przyglądałem się Chieftecowi
> UNC-410S-B, ma on jednak o jedną kieszeń 5,25 za mało :-(.

Chenbro 21400, 6 kieszeni hot swap. Dobra jakosc i dobrze wykonana.
Sporo wentylatorkow, obudowa 2U. Tylko trzeba zamowic z backplane SATA.
Wtedy mozesz wymieniac dyski w czasie pracy.

Zajrzyj na strone www.chenbro.com.tw. Obudow maja sporo w ofercie i
calkiem ciekawych. Mozna nawet zbudowac na nich macierz 24 dyskowa :).

Z dodatkowym kontrolerem, bez dyskow sprzet bedzie kosztowal ok. 5 tys,
z karta 8 tys. Ale to juz jest niezla maszynka.

wer