Re: co bardziej przyspieszy ???

Autor: NOKGAMER <nokgamer_nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 23 Feb 2006 - 00:41:10 MET

Użytkownik "koSio" <kosioo@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dtis3c$br8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> mam płtytkę Gigabyte (jakas taka przyzwoita) na niej 768megsów ramu.i
PIII
> 933. I teraz pytanko - co bardziej przyspieszy kompa - Celeron Tualatin
> 1400Mhz (100mhz) czy PIII Tualatin 1200 (133mhz).

Ja zawsze byłem maniakiem szyny, bo na niej jest RAM i kontrolery dysku.
Trzeba jednak przeanalizować, czy na tej platformie to się sprawdzi. A więc,
jeśli Twój RAM działa synchronicznie z FSB, to wg mnie warto wybrać drugi
procek.
Druga rzecz, że nie podałeś celu, tzn. co robisz na komputerze. Efektywność
ogólną otrzymasz przez FSB, natomiast wąską (obliczeniową) na szybszym
procesorze. Pierwsze wydaje mi się korzystniejsze i bym przy tym obstawiał
(ale musisz zweryfikować wg potrzeb i sprawdzić jak pracuje RAM).