Re: Nowy zasilacz - może ThermalTake Silent PurePower 680W ?

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Wed 22 Feb 2006 - 12:45:30 MET

On Mon, 20 Feb 2006 07:55:02 +0100, Dentarg <den@it64.com> wrote:

<...>
>Zdecydowany w sumie jestem (byłem) na Antec'a TruePower 2.0 550W
>TPII-550P, ale w moim mieście nie do kupienia, a w zenfist.pl nie
>można zapłacić kartą :(. Mam możliwość kupienia na miejscu wszystkich
>zasilaczy z oferty 4max.pl, niestety Antec'a nie mają, ale moją uwagę
>przykuł ThermalTake Silent PurePower 680W. Jedyną wątpliwość budzi
>głośność tego zasilacza. Użytkownicy piszą w większości, że "very
>quiet", ale są też tacy co twierdzą, że głośność to jedyna wada tego
>zasilacza. Wiatrak kręci się z prędkością 3000 RPM, dlatego trudno mi
> [...]
Dobra, odpowiem sam sobie.

To wyjec, w 8 recenzjach na stronach o sprzęcie został oceniony jako
Quiet lub Very Quiet, ale to BAJKA.

Zasilacz wyje i tyle. Mimo, że pomiar prędkości wiatraczka pokazuje
1,4k-1,6k, to z zasilacza wydobywa sie bardzo nieprzyjemny dla ucha
szum (bardziej wycie). Z tego co zdołałem wyczytać, to tylko jeden z
wiatraków jest regulowany termicznie, także przypuszczałem, że wyje
wiatrak bez regulacji (3k RPM). Ale wycie ustaje po zatrzymaniu,
któregokolwiek z wiatraczków. Także wygląda jakby pracując razem
tworzyły ciąg powodujący wycie na radiatorze, ew na jednym z wiatraków

Co do napięć, to nie mierzyłem jeszcze miernikiem, więc trudno
powiedzieć, ale +5V w idle w BIOSie nie wygląda zachęcająco (więcej
niż 1% poniżej nominalnego - wiem że norma jest większa, ale Antec nie
ma takiej odchyły).

Jedyna zaleta po zmianie na ten zasilacz, że wszystkie urządzenia w
komputerze mogą pracować jednocześnie, nie kończy się moc jak to miało
miejsce w Chieftec'u 360-302DF. Plusem są też bardzo sensownie
zrobione i rozplanowane kable zasilające poszczególne urządzenia, ale
teraz takie kable ma co drugi zasilacz high-end.

Zastanawiam się, czy oddać ten zasilacz do sklepu czy wymienić
wiatraczki i pozbyć się gwarancji ? :(.

pzdr,
Dentarg

--