Re: bateryjka

Autor: NOKGAMER <nokgamer_nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 21 Feb 2006 - 22:29:58 MET

Użytkownik "maciej (m.)" <alt.pl.neo@usunto.poczta.neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:dtfnlr$8o4$1@atlantis.news.tpi.pl...
> jeszcze nie zaglądałem.

Oby była to bateryjka jednak... Nowe Panasonic (najlepsze moim zdaniem) są
tanie i może rozwiążesz tym problem.

> odcinam listwą - denerwuje mnie świecąca
> w nocy myszka optyczna (moja płyta nie odcina zasilania na PS2)
> poza tym odcinam w ten sposób modem neostrady, któremu
> dławik piszczy vi też mnie wkurza. (leczyłem go silikonem
> ale niewiele pomogło :-)) )

To ja za to odcinam zasilacz awaryjny, którego trafo strasznie budzy
(przesadzam, ale w nocy słychać doś wyraźnie).

> Ale mimo to nie uważam żeby to powodowało,
> że po dwóch latach z hakiem bateria jest dead.
> Kompy AT miały zawsze odcinane zasilania i trzymało.

Prawda, ale miałem kilka płyt leżeć w kartoni (Abit) i po półroku baterie
były wyczerpane. Sugeruję konstrukcję układu podtrzymywania.

> BTW - Jakie większe zapotrzebowanie na energię ?
> że pamięć CMOS ma kapkę większą pojemność niż w starych
> kompach ? a może RTC bierze 2 razy więcej prądu w nowszych płytach ??
> Bo z tego co mi wiadomo to ta bateryjka tzyma ustawiania biosa w CMOS-ie
> i napędza RTC i to wsio.

Jak pisałem, to niektórych płyt nie zapuścisz bez bateryjki, albo ze słabą.
Nie odpowiem dlaczego jedne więcej źrą prąd (zakładając wogóle, że tam
masz).

> Nie narzekam, wymienię, spoko.
> Ale nie uważam żebym cokolwiek przeoczył :-)))).

Nowa ma 3.3V płyta może wymagać czasami pow. 3,05 - 3,10 V. Oni wiedzą ile
mają nowe i różnie zakładają, a może tlko bateryjkę miałeś kiepską (KTS),
jakkolwiek by nie bylo, nie sugeruj się tym gdybyś znalazł tam Panasonic'a.
Odpisz jak Ci poszło. To uwieńczy wątek.