Re: bateryjka

Autor: maciej \(m.\) <alt.pl.neo_at_usunto.poczta.neostrada.pl>
Data: Tue 21 Feb 2006 - 19:53:42 MET

Użytkownik "NOKGAMER" <nokgamer_nospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dtflfc$gh9$1@sunflower.man.poznan.pl...
> Nie tylko. Mierzyłeś napięcie na tej bateryjce?

jeszcze nie zaglądałem.

> Aha zwróć uwagę czy odcinany byl prąd od płyty (bo zakładam, że to ATX)
> gdy
> komputer był wyłączony. Może to jest przyczyną?

odcinam listwą - denerwuje mnie świecąca
w nocy myszka optyczna (moja płyta nie odcina zasilania na PS2)
poza tym odcinam w ten sposób modem neostrady, któremu
dławik piszczy vi też mnie wkurza. (leczyłem go silikonem
ale niewiele pomogło :-)) )

Ale mimo to nie uważam żeby to powodowało,
że po dwóch latach z hakiem bateria jest dead.
Kompy AT miały zawsze odcinane zasilania i trzymało.

BTW - Jakie większe zapotrzebowanie na energię ?
że pamięć CMOS ma kapkę większą pojemność niż w starych
kompach ? a może RTC bierze 2 razy więcej prądu w nowszych płytach ??
Bo z tego co mi wiadomo to ta bateryjka tzyma ustawiania biosa w CMOS-ie
i napędza RTC i to wsio.

> Nie narzekaj, poniżej 3.0 V należy baterię wymienić i już. Przeoczyłeś
> może.

Nie narzekam, wymienię, spoko.
Ale nie uważam żebym cokolwiek przeoczył :-)))).

pozdro,
m.