Re: NEC 4551 czy Pioneer DVR-110 ???

Autor: Czajson <rookie_at_rookie.cy>
Data: Tue 21 Feb 2006 - 21:26:10 MET

Użytkownik "Mariusz" <MichalskiMariusz@WYTNIJTO.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:dtf18t$9ta$1@nemesis.news.tpi.pl...

> polecają NECa, ale mam dwie wątpliwośći, pierwsza to jego awaryjność, a
> druga to czy rzeczywiście są aż takie problemy z prawidłowym odczytem CD-R
?
> Jest to dla mnie ważne, bo mam trochę starych płyt i chcę, żeby napęd
służył
> mi też (a może przede wszystkim) jako czytnik CD-R. Z osopistych
doświadczeń

Pamiętaj, że nie ma idealnych napędów. Kiedyś były super teraz jest różnie.
Generalnie z odczytem jest tak, że to zwykłe napędy najlepiej czytają stare
i porysowane płyty. Ngrywarki mają przede wszystkim nagrywać. Dlatego ja od
dłuższego czasu korzystam z duetu - nagrywarka DVD DL + DVD-ROM LG.
Wcześniej nagrywałem na NECu, teraz na LG. O LG nie będę pisał bo nie o
niego pytasz. Co do NECa to swego czasu zrzucałem na dysk dane z ok. 100
płyt CD. Były one w nieciekawym stanie (2 opakowania na 50cd , płyty ciągle
żonglowane) no i z tych 100płyt tylko 10 stanowiło problem dla NECa.
Aczkolwiek te płytki były naprawdę zjechane, więc się nie dziwię. DVD-ROM LG
z trudem ale dał radę. Przed tą operacją kopiowałem sporo płyt tak więc te
10 to malutki odsetek. Ze swojej strony polecam NECa. O Pioneerze słyszałem
różne opinie, m.in. o słabym odczycie porysowanych płyt jak i o wybredności
co do obsługiwanych nośników. Do odczytu najlepiej byłoby dorwać jakiś
starszy CD-ROM Ricoha albo Toshiby.

--
pozdrawiam