Re: bateryjka

Autor: NOKGAMER <nokgamer_nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 21 Feb 2006 - 19:16:41 MET

Użytkownik "maciej (m.)" <alt.pl.neo@usunto.poczta.neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:dtfkkv$qrb$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Czy to możliwe że bateryjka do CMOS'a (2032)
> pada w płycie, która jeszcze 2,5 roku nie ma ??

Jak leżała nieużywana, to tak. Niektóre konstrukcje mają większe
zapotrzebowanie inne mniej, a czasami to może oznaczać specyficzne
uszkodzenie.

> Gigabyte GA-7VT600-L kupiona nówka w październiku 2003.
> Od dwóch dni mam "cmos checksum error " i biosik ustawia defaulty,
> że o dacie i czasie nie wspomne - objaw typowy dla padu baterełki.

Nie tylko. Mierzyłeś napięcie na tej bateryjce?

> Czy tylko mi się badziewna bateria trafiła,
> czy to dzisiaj norma, że baterełki starczają na góra 2-3 lata ??

Trudno wyrokować. Zmień baterię na nową i sprawdź jej napięcie po czasie.
Przykładowo, pewnych płyt głównych nie uruchomisz jak jest tak słaba
bateria. A Twoja działa. Ot, konstrukcja płyty.

> Chciałbym się upewnić, bo kiedyś
> za dawnych dobrych czasów baterie siadały
> dopiero po doooobrych kilku latach.....

A może płyta główna była innej konstrukcji, a może komputer działał więcej?
Aha zwróć uwagę czy odcinany byl prąd od płyty (bo zakładam, że to ATX) gdy
komputer był wyłączony. Może to jest przyczyną?

Nie narzekaj, poniżej 3.0 V należy baterię wymienić i już. Przeoczyłeś może.