Re: problem z utworzeniem partycji

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 20 Feb 2006 - 12:28:44 MET

Hotmaster napisał(a):
> W moim LEGALNYM WinXP HE jakoś ich nie zauważyłem. Jest coś takiego jak
> "Zarządzanie dyskami" ale tam opcji zmiany rozmiaru partycji nie znalazłem.

Oczywiście, zmiany rozmiaru partycji nie ma. To bardzo
rzadko potrzebna opcja. Ja osobiście uważam, że niepot-
rzebna: jeżeli już tworzyć partycje, to od razu z głową
i z zapasem, a potem już nie ruszać.

> Napisz jakie bo ja sie jeszcze z takimi nie spotkałem. Paragon którego
> zachwalacie też jest płatny.

Do zarządzania partycjami jest np. darmowy Ranish
Partition Manager. W ograniczonym zakresie potrafi
nawet chyba zmieniać rozmiary partycji FAT.

> Większość nie oznacza że każdy.

Oczywiście.

> Zmieniałem rozmiary partycji (systemowych i innych) na której były
> zapisane dane (np. system) i nigdy nie było problemów. Tak jak napisałem
> - mam farta.

Zgadza się, masz. Nie natrafiłeś na błędy, nie miałeś jakiejś
niestandardowej konfiguracji, miałeś stabilny komputer, nie
"padło" Ci zasilanie. Pewnie jednak na tej grupie może Ci
odpowiedzieć wiele osób, którym takie grzebanie w dysku
bardzo dużo napsuło :)

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |