Fujitsu siemens i problem z pamiecią RAM ?

Autor: Jajcarz <jajcarzd1_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 17 Feb 2006 - 20:09:19 MET

Witam.

Mam taki mały problem moze ktoś mi pomoze w tej kwestii.
Kupiłem na allegro kompa z serii Fujitsu siemens SCENIC X. Model już troche
już wiekowy z prockiem PIII 550 Mhz.
Podam od razu link dla zainteresowanych tym problemem
http://allegro.pl/item76354096_fujitsu_500_64_4_cd_fdd_lan_muz_.html
Jako ze komp posiadał tylko 64 MB pamieci operacyjnej to postanowiłem
dokupic troche pamięci, a mianowicie kośc PC133 Mhz 256 MB.
Niestety komp po uruchomieniu i przejściu procedury POST w której zlicza mi
tą pamięć zatrzymuję sie z kodem błędu o tresci
Extendex RAM Failed at offset : 1A. Błąd jak sądze dotyczy rozszerzonej
pamięci, ale trudno wywnioskować gdzie tkwi problem. Dodam że kość ta na
innym kompie pracuej bez problemu. Wsadziłem także tam inną kość o
pojemności 128 MB i sprawa sie powtarza tylko ze bez tego błędu ale Windowa
już sie też nie uruchamia. Nie wiem co to jest wogóle za model kompa
konkretnie aby sprawdzic jego płytę główna i jakąś jej specyfikację co do
możliwych do zastosowania tam pamięci.
Dlatego może ktoś z grupowiczów miał obycie z takim kompem i natknął sie na
taki problem.

Dzięki.
Pozdro.