Re: overcloking athlon pytanie

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Fri 17 Feb 2006 - 08:47:34 MET

Dnia Fri, 17 Feb 2006 08:40:58 +0100, OMSON napisał(a):

> To ja sie rowniez podlacze: mam przetaktowanego Celerona D 2,4@3,6GHz
> (rowne 50%!!!! bez inwestowania w wyszukane chlodzenie poniewaz w pelnym
> stresie procek osiaga max 65*C na boxowym coolerze, normalnie zas rzadko
> kiedy przekracza 50*C).

No, nieźle :-) Moje 37,5% chyba też OK, nie? Chłodzenie zmieniłem
głównie ze względu na ciszę, stare by dało rady.

> Po doswiadczeniach z poprzednim komputerem, gdzie 1GHz Athlon
> Thunderbird ZAWSZE chodzil na nominalnych ustawieniach

Bo tego to raczej nie dało się zbytnio podkręcić...

> IMHO nie ma sensu
> obawiac sie podkrecania o ile ma sie pojecie co mozna a czego nie!

Dokładnie - podkręcanie dobra rzecz, ale trzeba wiedzieć co się robi. Bo
jak ktoś ustawi napięcie pamięci DDR na 3,3V i proca na 2,2 (mówię o
Socket A), to kaplica...

> I jeszze jedno: raczej trudno w ten sposob cos uszkodzic poniewaz jesli
> sie za bardzo da w dupe kompowi to najwyzej sie nie uruchomi i tyle
> (reset CMOS i go!) ;)

Po ustawieniu zbyt wysokiego napięcia niestety nie zawsze. Co prawda ja
się nie spotkałem z uszkodzeniem w taki sposób, ale też znajomi są w
miarę rozsądni.

--
| MadMan | MSI KT6-Delta +Duron@AthlonXP 1,6@2,2 GHz FSB200 +1 GB |
| Samsung SyncMaster 755DF +Pentagram Freezone QC-92CU +HP LJ 5   |