Re: Jak sprawdzić płytę główną ?

Autor: maciek <maciek_at_szorujbabciudokolejki.pl>
Data: Wed 15 Feb 2006 - 12:05:23 MET

Filip Orzechowski napisał(a):

> Pozostałe możliwości są: RAM, płyta gł, procesor, dysk twardy, zasilacz -
> tych elementów na razie nie mam jak (czym) podmienić.

No to niestety jeszcze troche Ci zostalo do sprawdzenia. Ja bym usunal
dla sprawdzenia jedna kosc pamieci, jesli masz wicej niz jedna.
Napisz jeszcze jaki masz systsem operacyjny i czy ten soft do
sprawdzania kompa to byl moze Prime95 (google.pl). Jesli nie to sciagnij
go sobie i zapusc na 5 godzin stress tool, byc moze to pozwoli wykluczyc
procesor i pamiec.
Masz moze w biosie mozliwosc ustawienia jakichs bezpieczniejszych
ustawien (na przyklad innych timingow pamieci) to warto by bylo
sprobowac tego.
Jeszcze przychodzi mi do glowy problem z chlodzeniem procka, moze
wiatrak sie zabrudzil, moze radiator, a moze pasta termoprzewodzaca byla
zla/zle nalozona/wyschla.
No, mozliwosci jest wiele:) Oczywiscie plyta mogla pasc, ale ja nie wiem
jak to sprawdzic. Jeszcze mi przychodzi do glowy powylaczac w biosie
urzadzania peryferyjne, na przyklad USB, zintegrowany modem i karte
dzwiekowa i czekac czy sie znow zawiesi.