Re: Jak sprawdzić płytę główną ?

Autor: Filip Orzechowski <becher_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 15 Feb 2006 - 13:36:37 MET

Użytkownik "maciek" <maciek@szorujbabciudokolejki.pl> napisał w wiadomości
news:dsv21q$p65$1@news.wp.pl...

> No to niestety jeszcze troche Ci zostalo do sprawdzenia. Ja bym usunal
> dla sprawdzenia jedna kosc pamieci, jesli masz wicej niz jedna.
> Napisz jeszcze jaki masz systsem operacyjny i czy ten soft do
> sprawdzania kompa to byl moze Prime95 (google.pl). Jesli nie to sciagnij
> go sobie i zapusc na 5 godzin stress tool, byc moze to pozwoli wykluczyc
> procesor i pamiec.
> Masz moze w biosie mozliwosc ustawienia jakichs bezpieczniejszych
> ustawien (na przyklad innych timingow pamieci) to warto by bylo
> sprobowac tego.
> [...]

Witam !
W ostatnich dniach wymieniłem HD i nie pomogło. Mam jedną kość RAM-u ale nie
mam na razie skąd pożyczyć drugiej. Soft, pod którym sprawdzałem to było coś
jak HotCpu czy coś podobnego.
System Win XP Pro
Jak już pisałem bios był resetowany. Poza tym komputer chodził 1.5 roku bez
zarzutów a w biosie nic nie zmieniałem zanim to się zaczęło dziać. Obserwuje
temp procesora i obroty wiatraka, wyglądają normalnie zarówno w biosie jak i
pod systemem (kiedy się uruchomi oczywiście).

No i na koniec powiem tak: ja też gdzieś tam czułem mimo wszystko, że to
może coś w biosie i troche tam przestawiałem, niektóre rzeczy bardziej na
czuja niż z przekonania. Obecnie komputer uruchomił się ok 20 razy pod rząd
bez problemu. Zaczynam wierzyć, że tak samo jak się zepsuł cudownie się
uzdrowił. Chociaż to jeszcze nie na 100%.
Pozdrawiam i dziękuję !

Filip Orzechowski