Re: Wyciszmy go trochę...

Autor: Misiek <_at_o2.pl>
Data: Wed 15 Feb 2006 - 02:10:30 MET

Dnia Tue, 14 Feb 2006 23:22:02 +0100, Saiko Kila napisał(a):

> Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
> *Misiek*, która zaskrzeczała:

> Ja mam Bartona, akurat 2500, ale był już @3200 i dawał radę na moim
> coolerze. Używam takiego śmiesznego Speeze, radiator taki jak
> whisperrock IV (~35-40zł). Dałem regulator ręczny i skręciłem na jakieś
> 2000, ale da się mniej. Temperatura nie wykracza poza wartości
> krytyczne. Podnosiłeś napięcie czy masz 1,65V? Ciszej byłoby coś
> większego, ale akurat ten nie jest zbyt głośny, około 20 dB (przy czym
> skręcić _trzeba_). BTW, nie pamiętam co zrobiłem z boksowym, było
> [...]

Napięcie 1,8V (temperatury: Idle 47*C Stress: 57*C przy temperaturze
otoczenia ~24*C)

> Jeśli to taniej niż nowy cooler to IMO nie jest przerost i można
> spróbować, bo słuch jest najważniejszy.

> Raczej nie ma, one po prostu muszą hałasować samym szumem powietrza.
> Nie wiem czy bez kombinowania się obędzie jeśli nie chcesz zmieniać
> coolera, może być ciężko, może faktycznie zrobić rurkę z zewnętrznego.
> Wentylatory Arctici Coolingi z regulacją automatyczną (TC) kosztują 9-15
> zł (z ręczną jakieś 20zł, w sklepie lokalnym może byc drożej), sam się
> zastanawiałem z daniem takiego na procka ale w końcu wybrałem Speeze.

Tunel chyba odpada, za dużo roboty i brak sprzętu...

Chyba cooler :)

A co do grafiki to chyba zakupie jakiegoś malutkiego 40mm lub 50mm
(powinien sięzmieścić) i może podepnę z zenerkiem. Lub założę solidny
pasywny radiator o rozmiarach gwarantujących niewielkie zwiększenie
temperatury wewnątrz obudowy. Co do dodatkowego wentyla w obudowie, to
zobaczęjak temperatura procka po zmianie coolera itd.

Dzieki za porady, pozdrawiam, Michał.