Re: Wyciszmy go trochę...

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 23:22:02 MET

Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
*Misiek*, która zaskrzeczała:
> graficzną. Zasilacz wymienię na 100% i na 99% będzie to dwuwirnikowiec.

> tylko co z tym wentylem na procka :/

Ja mam Bartona, akurat 2500, ale był już @3200 i dawał radę na moim
coolerze. Używam takiego śmiesznego Speeze, radiator taki jak
whisperrock IV (~35-40zł). Dałem regulator ręczny i skręciłem na jakieś
2000, ale da się mniej. Temperatura nie wykracza poza wartości
krytyczne. Podnosiłeś napięcie czy masz 1,65V? Ciszej byłoby coś
większego, ale akurat ten nie jest zbyt głośny, około 20 dB (przy czym
skręcić _trzeba_). BTW, nie pamiętam co zrobiłem z boksowym, było
głośniejsze.

> Może adaptor i 80mm.... ale to drogo wychodzi i nie wiem czy to nie
> przerost formy nad treścią...

Jeśli to taniej niż nowy cooler to IMO nie jest przerost i można
spróbować, bo słuch jest najważniejszy.

> Radiator ma głupawy wymiar 60x70, boksowy wentylator ma 60x60... nie wiem
> co robić, może jednak wymienić cały coooler, hmmm. Myślałem o Al 80 lub
> AlCu 80... Tylko, że mam zasilacz bardzo blisko coolera (12-13cm od środka
> procesora - mniej więcej) więc nie wiem czy to nie będzie zbyt blisko...
> może sprubuję, to się przekonam :)

> Myślałem po prostu, że są jakieś w miarę ciche 60mm wetyle, którymi można
> zastąpić hałaśliwego BOXa AMD.

Raczej nie ma, one po prostu muszą hałasować samym szumem powietrza.
Nie wiem czy bez kombinowania się obędzie jeśli nie chcesz zmieniać
coolera, może być ciężko, może faktycznie zrobić rurkę z zewnętrznego.
Wentylatory Arctici Coolingi z regulacją automatyczną (TC) kosztują 9-15
zł (z ręczną jakieś 20zł, w sklepie lokalnym może byc drożej), sam się
zastanawiałem z daniem takiego na procka ale w końcu wybrałem Speeze.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8