Re: Problem z pamięcią w starym kompie

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 22:25:17 MET

Użytkownik "netrafal" <netrafal@enter.net.pl> napisał w wiadomości
news:dst0iv$86h$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam. Posiadam taką oto archaiczną konfigurację
> P166MMX
> Plyta nie wiem jaka na NotrhBridge pisze Intel

... a reszta napisów ledwie widoczna. "Normalne" na starych płytach. Silny
strumień światła na chipa i zobaczysz co tam pisze. Pewnie VX albo TX, może
HX. Albo odpal Everesta pod tym Win2000 to powie co za płyta i ze strony
producenta ściągniesz sobie instrukcję.

> 2x32MB SDRAM (dwustronne) PC66 (chyba) - są też gniazdana EDO
> Win2000 (sic!)
>
> Zakupiłem na allegro SDRAM 64MB PC100 (jednostronna)
>
> Stare pamieci wywalam, zakładam nową.
> Wykrywana dobrze przez BIOS (rok 98)

Podstawowa kwestia. Na tej płycie pewnie jest zworka do ustawiania napięcia
SDRAM-ów. Te stare 32-ki moga być jeszcze 5V, te PC100 z Allegro na pewno są
już 3.3V.

> w2k nie uruchamia się, w połowie wywala bluescreen STOP, numerki,
> kernel.dll cośtam, zrzucanie pamięci i restart

Zmienić ustawienia/timingi w biosie ? Może nie chodzi z aktualnymi.
Oczywiście pamięci mogą być zepsute (oszustwa na Allegro nie należa do
rzadkości). Mogły też nie wytrzymać "trudów" podróży. Takie małe, tanie
detale jak 64MB PC100 lepiej kupić na miejscu, koło siebie w jakimś komisie.
5zł drożej ale w razie problemów od razu zwracasz/wymieniasz.