Re: Wyciszmy go trochę...

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 19:48:19 MET

Misiek wrote:

> Witam, zabieram się do wyciszenia swojego Peceta o tyle o ile to możliwe
> bez mat wyciszających, podkładek itp.
>
> 1) Wentylator na moim Athlonie 2500@3200 (barton) to BOX i zaczął już
> głośno chodzić. Temperatury są OK, więc lepszego radiatora nie potrzebuję
> - chciałbym tylko wymienić wentylator (jest to wentyl 60x60). Jaki zakupić
> cichy 60mm? Można jeszcze w ogóle kupić dobre i chiche 60mm?
>
> 2) Radeon 9200 - wentylator 40x40 już zdycha kompletnie i hałas jest
> czasem nieziemski. Lepiej kupić nowy radiator z wentylatorem za około 50zł
> [...]

Najtańszy sposób:
1. kup w sklepie (ja kupiłem w "metalowym") kratkę zabezpieczającą wlot
wentylacji - ok 6 zł. Wytnij dziurę o odpowiedniej średnicy w boku obudowy
naprzeciwko procesora i zamontuj tam tuleję.
2. Kup (jakieś 25 zł) Artcic Cooling Fan - ma regulowane temperaturą obroty.
Jak będzie naprzeciw otworu wykonanego w pkt. 1, to będzie niesłyszalny
(dosłownie! - 1100-1200 rpm).
3. Na grafikę jakiś duży radiator lub - jak już ktoś napisał - Pentagram
FreeZone (50 zł). Aluminiowy wystarczy. Wiatrak kręci się jakieś 1500
obrotów na minutę.
4. Wentylator na tylnej ściance obudowy puść na 5 V (w zestawie Pentagram
jest do tego nawet specjalna przejściówka).

Suma ~80 zł.

Jeśli masz w miarę cichy zasilacz to po powyższych zabiegach kupno nowego
możesz sobie odpuścić. Będzie cicho, ale nie całkiem cicho - szum powietrza
jednak zostaje.

JaromirD

--
Odpowiadając zamień "q" na "o".