Re: Wyciszmy go trochę...

Autor: Misiek <_at_o2.pl>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 21:26:33 MET

> Najtańszy sposób:
> 1. kup w sklepie (ja kupiłem w "metalowym") kratkę zabezpieczającą wlot
> wentylacji - ok 6 zł. Wytnij dziurę o odpowiedniej średnicy w boku obudowy
> naprzeciwko procesora i zamontuj tam tuleję.

No koszt niewielki ale roboty kupa, szczególnie jak się nie ma
odpowiedniego sprzętu.

> 2. Kup (jakieś 25 zł) Artcic Cooling Fan - ma regulowane temperaturą obroty.
> Jak będzie naprzeciw otworu wykonanego w pkt. 1, to będzie niesłyszalny
> (dosłownie! - 1100-1200 rpm).

W połączeniu z Twoją propozycją z 1) to rzeczywiście świetny pomysł.

> 3. Na grafikę jakiś duży radiator lub - jak już ktoś napisał - Pentagram
> FreeZone (50 zł). Aluminiowy wystarczy. Wiatrak kręci się jakieś 1500
> obrotów na minutę.

Chetnie bym zamontował Pentagrama, ale czy warto? To jest Radek 9200, tylko
nei wiem czy pasywne chłodzenie nie podniesie zbytnio temperatury w
obudowie...

> 4. Wentylator na tylnej ściance obudowy puść na 5 V (w zestawie Pentagram
> jest do tego nawet specjalna przejściówka).

Jak już pisałem we wcześniejszym wątku, jeżeli będzie to konieczne to
zamontuje wentylator w tylniej ścianie lecz pierw sprawdze czy to konieczne
;)

> Suma ~80 zł.

No niewiele :)

> Jeśli masz w miarę cichy zasilacz to po powyższych zabiegach kupno nowego
> możesz sobie odpuścić. Będzie cicho, ale nie całkiem cicho - szum powietrza
> jednak zostaje.

Zasilacz to - o zgrozo - Codegen :) Więc wymiana tak, czy siak będzie.

Dzieki za radę, Michał.