Re: Gigabyte k8nsc939 i 4x512 RAM

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 11:10:25 MET

Dnia 2006-02-14 10:36, Użytkownik Daniel Chlodzinski napisał/a:

> Chyba bylo ustawione 1T, btw masz gdzies jakis link pod reka (moze byc po
> ang) z opisem co znacza te cl, ras, tas itp.
> paramtery pamieci ustawiane w biosie ?

Myślę że tutaj coś powinieneś znaleźć
http://www.rojakpot.com/freebog.aspx

> To jest plyta na 939, a nie 754. Link
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=17127.

Aaaa, machnęło mi się z K8NS, sorki :)
Tak czy inaczej, obawiam się że mając 4 kostki DualChannela nie
wyłączysz - tylko tak się zastanawiam, czemu chcesz to mieć wyłączone ?
Zawsze to parę % więcej zysku na transferze do i z pamięci ?

> Dzisiaj posprawdzam te parametry pamieci, bo z tym 1T 2x512 dziala bez
> problemu.

A to akurat nie jest dziwne, przy dwóch kostkach 1T śmiga, przy 4 już
musisz mieć 2T. Co więcej, czasami 2T jest wymuszane już przy 2
kostkach, ma to bodaj jakowyś związek z rodzajem pamięci
(jedno/dwustronna) -2 dwustronne kostki zajmują 4 banki pamięci i już
wtedy musi być 2T - szczegółów nie znam, więc nie bijcie jak coś posoliłem.

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl