Re: obraz bootowalnej partycji/dysku

Autor: .:NortiK:. <zacna_at_sciema.com>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 11:16:28 MET

> Mam pytanie: czym moge zrobic bootowalny! obraz partycji/dysku?
> Przed chwila probowalem robic cos z Nortonem 9, ale nie widze tam opcji
> obrazu
> bootowalnego. Moze to szczegol, ale wazny, obsluga plyt DVD. Dobrze by
> bylo
> gdyby program potrafil kompresowac.

Ja używam TrueImage firmy Acronis. W zasadzie spełnia wszystkie wymogi
obecnie stawiane programom wykonujacym backupy. Do wyboru kilka stopni
kompresji, backup całkowity/różnicowy, całej partycji/katalogów/jednego
katalogu, backup automatyczny o wybranej godzinie i masa innych opcji. Co do
bootowania. Wykonujesz cd-boot startowy i z niego startujesz kompa.
Uruchamia się bardzo przyjemny interfejs i wciągasz obraz, który może być
nagrany na innej partycji twardego dysku, dvd, kilku cd...
Wciągniecie obrazu pełnego systemu XP ze wszystkimi duperelami i innymi
aplikacjami zajmuje kilka minut, ale czas jest zależny od stopnia kompresji
obrazu partycji. Aha - obraz systemu wykonuje się kilka minut w pracującym
systemie bez restartu kompa.
Innych programów nie miałem okazji używać, więc nie bedę porównywał i pisał,
że ten jest najlepszy.
Pozdrawiam