Re: Radeon PCI-E 256 - proszę o opinię

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sun 12 Feb 2006 - 20:00:36 MET

Ania <Ania@komputer.com> wrote:

> Dziękuję za odpowiedź. Słyszałam jednak, że podwójny Ramdac
> a DualHead to dwie rózne rzeczy. Nie mogę jednak znaleźć jednoznacznego
> wyjaśnienia.

            I tak i nie. DualHead to nazwa zastrzezona Matroxa, a sprowadza sie
ona sprzetowo-programowo dokladnie do tego co oferuja od dawna karty
nie tylko ATI, ale i nVidii od GF4MX - czyli podwojny [tu zintegrowany z
jadrem RAMDAC 400 MHz czyli lepiej niz u Matroxa, gdzie drugi RAMDAC mial
tylko AFAIR 230 MHZ w G400] i sterownikow wspoerajacych tryb dwumonitorowy.
Mowiac krotko: (praktycznie) kazda wspolczesna karta nawet z najtanszego
segmentu wspiera tryb dwumonitorowy. X800 czywiscie tez.

> W szczególności interesowałoby mnie czy Sapphire ATI Radeon X800GTO
> Ultimate 256DDR3 256bit PCI-E jest kartą 2-monitorową (z 2 wyjściami
> na śledziu)?

            Nawet trzema (trzecie to wyjscie TV), ale aktywne jednoczesnie
i wyswietlajace rozne obrazy moga byc tylko 2 w tej samej chwili.
Inna sprawa czy Ascka grywa w roznew "qlejki" i doomy - jesli nie to
dla PCI-E IMHO tansza i lepsza karta wydaje sie np taka:

http://allegro.pl/show_item.php?item=85544731

Oczywiscie aukcja nie moja ani nikogo znajomego. Az zaluje ze nie mam plyty
z PCI-E bo chetnie przesiadlbym sie z obecnego Sapphire R9550, ktory ma
wybitnie wpieniajacy wentylator. Niestety nie widzialem zadnego porzadnego
X1600PRO w wersji AGP z tak rozwiazanym chlodzeniem, a wymiana plyty na
PCI-E nie wchodzi w gre - potrzbuje 5 slotow PCI - normalnych PCI a nie
tych pie*ch PCI-E x1 w ktore nie wiadomo co wsadzic.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl